Zomg!!
Tro det eller ej men jag känner mig nöjd.
Det har till och med gjort mig sugen på att börja måla igen.
Helt nya grejor inkluderar en hellhound med alternativt vapen som har ap3 ingnorerar cover och skadar på 2+ med vanlig template dock.
Ett alternativ till leman russ med styrka 5 heavy 20!
AP 3 till stormtroopers...
Det och mycket mycket mer.
Nya IG codexen
Nya IG codexen
- The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood.
Re: Nya IG codexen
kul.
Hur ser det ut på 400pts fronten? något nytt spännande bättre/sämre när vi spelar små turneringar?
Hur ser det ut på 400pts fronten? något nytt spännande bättre/sämre när vi spelar små turneringar?
Största förlusten i nya codexen är nog att officerare inte har 12" räkvid på sitt leadership längre men det kompenseras gott av att veteran sergeants numera ingår i vanliga squads så att de kan använda leadership 8 ändå.
Annars... sentineler med 12 i fronten, möjlighet att slå ihop infanteri till större enheter. Mer lättanvända kommisarer. Inga doctrins men det lämnas utrymme för att spela med t.ex. bara veterans med carpace armour eller att mekanisera allt.
Med mera med mera, en sak jag är sugen på är en hydra flak tank för 75 poäng. Med 2 twinlinked autocannons som ignorerar skimming regeln och jetbike bonusen.
Annars... sentineler med 12 i fronten, möjlighet att slå ihop infanteri till större enheter. Mer lättanvända kommisarer. Inga doctrins men det lämnas utrymme för att spela med t.ex. bara veterans med carpace armour eller att mekanisera allt.
Med mera med mera, en sak jag är sugen på är en hydra flak tank för 75 poäng. Med 2 twinlinked autocannons som ignorerar skimming regeln och jetbike bonusen.
- The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood.
Låter lite lagom otrevligt
Ska bli spännande att se resultatet när vi ses nästa gång.