OFF topic

Anything concerning the tournament.
Language: English (because some member/s don't speak Swedish).
Post Reply
oskar
Active

OFF topic

Post by oskar »

Ni som alla kan så mycket om datorer kan ni förklara en sak för mig (som inte kan så mycket)

Jag har en CD skiva (Ett spel som är köpt i orginal) CD skiva nr1 går att läsa i min bärbara dator men inte min stationära. Varför inte? Övriga skivor går att läsa i båda datorerna men kräver filer från skiva ett. Finns det något trix man kan göra för att få det att funka?
PJ
Active

Re: OFF topic

Post by PJ »

Vissa skivor har under historien haft urbotat korkade kopieringsskydd. En legend är väl Neverwinternights som de tog dem 6 månader att uppdatera så att det gick att spela för många många tusen väldigt glada kunder...

Vilket spel kan det vara?

Antigen finns det en uppdatering eller så kanske du kan lura skivspelaren lite eller ha en virtuell skiva med den.
oskar
Active

Post by oskar »

Icewindale 1

Jag köpte förett år sen en hel serie tre spel i ett Icewindale 1 och 2 och ett expanstions pack Heart of winter till ettan. Jag har spelat ettan på min laptop där alla skivorna fungerar men när jag försöker instalera dem till min stationära dator så funkar inte skiva 1 till icewind dale 1. Knasigt....
PJ
Active

Post by PJ »

Vad får du för felmeddelande tro? Går det inte att läsa skivan alls eller blir det avbrutet någonstans?

Just Icewind dale är ifrån samma stjärnor som gjorde Neverwinter nights om jag inte misstar mig
oskar
Active

Post by oskar »

Den läse inte skivan alls när man gå in på D: så säger den att det är en helt tom skiva....

Jag misstänker att det är samma företag som skapat båda spelen.
Niklas
Active

Post by Niklas »

Lyckligtvis har jag alla spelen, så du kan låna skivan av mig och testa nån dag.. :)
Post Reply