In the end of 2007 I am planing to arrange an 400 p tournament exclusive to Imperial Guard army's.
So start planing and collecting today to have an Imperial Guard army done before the tournament.
400 p Imperial Guard Tournament 2007
Om det är en 400 poängs turnering så gäller väl 40k in 40 minutes dvs ingen command unit om man inte vill. om man däremot måste ta en infantery platoon med lilla comman uniten och två vanliga squads är väl lite mer diffust. tycker det behövs en uttalad husegel där.
- The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood.
Fler frågor: Kan Chimeran ha en Autocannon? Det verkar så enligt min gamla version av Army Builder men inte enligt det Codex jag läst.....
Om man köper in Chimera (själv figuren) följer det då med någon Autocannon som man kan limma fast eller måste man köpa något besvärligt uppgradrings kit?
När jag ändå frågar: Orbital bombardment? finns det fortfarande och i så fall hur funkar det? (Jag vet att det inte är aktuellt på 400pts men ändå)
/O
Om man köper in Chimera (själv figuren) följer det då med någon Autocannon som man kan limma fast eller måste man köpa något besvärligt uppgradrings kit?
När jag ändå frågar: Orbital bombardment? finns det fortfarande och i så fall hur funkar det? (Jag vet att det inte är aktuellt på 400pts men ändå)
/O
Chimeran kan inte ha autocannon i imperial guard codex men i almänt accepterad imperial armour finns det beskrivet. Det är tyvärr forgeworld eller konvertering som gäller om du tänker bygga det.
...men nu när jag kollar i min låda så kanske det kan bli riktigt snyggt. Kanske skulle ta mig i kragen och konvertera en av de 4 chimerorna...
...men nu när jag kollar i min låda så kanske det kan bli riktigt snyggt. Kanske skulle ta mig i kragen och konvertera en av de 4 chimerorna...
- The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood.
As Meowth sad, Forge Worlds Imperial Armour rules has added the autocannon as a weapon choice for the chimera.
The autocannon turret can be ordered from http://www.forgeworld.co.uk for 7£ + shiping.
The Imperial Armour rules are accepted as official tournament rules.
I don't now how orbital bombardment works but I am going to look in to it.
It seams that we have allowed Armoured Fists to be bought without the compulsory Infantry platoon. I think this is a good house rule witch gives Imperial Guard army's more flexibility. I will add a clarification on this in the FAQ document I am working on.
The autocannon turret can be ordered from http://www.forgeworld.co.uk for 7£ + shiping.
The Imperial Armour rules are accepted as official tournament rules.
I don't now how orbital bombardment works but I am going to look in to it.
It seams that we have allowed Armoured Fists to be bought without the compulsory Infantry platoon. I think this is a good house rule witch gives Imperial Guard army's more flexibility. I will add a clarification on this in the FAQ document I am working on.
Btw så provade jag att konvertera till en akan på en chimera och det var lätt och blev riktigt snyggt.
Jag använde bara den akan som finns i det nya plast heavy weapons teamet och man samlar på ig får man lätt såna över eftersom de ger en alla 5 sorternas vapen till varje team.
Jag använde bara den akan som finns i det nya plast heavy weapons teamet och man samlar på ig får man lätt såna över eftersom de ger en alla 5 sorternas vapen till varje team.